سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برترین پارسایى نهفتن پارسایى است . [نهج البلاغه]
لقب شیعیان در نیجریه 

یکی از اتباع کشور نیجریه، در دیدار جمعی از فعالان سیاسی کشورمان نکات جالبی را درباره رواج تشیع در این کشور بیان کرد.

به گزارش پارسانیوز، وی که پس از تشیع، نام محمد سعید را برای خود برگزیده است در این دیدار گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ترویج مذهب تشیع در نیجریه افزایش یافت و در این کشور شیعیان را با نام "خمینیون " می‌شناسند.

وی یادآور شد: ترویج مکتب تشیع در کشور نیجریه به سه مقطع تاریخی مربوط می شود. قبل از سال 1994 میلادی در مجموع، شیعیان نیجریه به 500 نفر نمی رسیدند که علت آن ناآشنایی مردم با این مذهب بود.

این تازه مسلمان افزود: در آن زمان تفکر مردم نیجریه این بود که عده‌ای به نام اهل بیت وجود دارند اما این که آنان دارای مکتب و مذهبی باشند برای مردم نیجریه روشن نبود.

محمد گفت: در سال 1994 جنبش اسلام که برگرفته از اخوان المسلمین بود در نیجریه تشکیل شد. رجوع برخی از افراد عضو این جنبش به مذهب تشیع باعث شد که اختلافاتی در جنبش صورت گیرد و برخی از راه یافتگان به مذهب تشیع از جنبش جدا شدند و به کشورهای دیگر رفتند و این آغاز راهی برای توسعه این مذهب در کشور ما بود.

وی با یادآوری اینکه شکل گیری انقلاب اسلامی و گسترش آن باعث شد که این انقلاب به الگویی برای سایر کشورها تبدیل شود، البته دولت نیجریه از ترویج انقلاب اسلامی و تفکر امام خمینی می ترسید.
به گفته این تبعه نیجریه، در مرحله سوم که از سال 1999 میلادی تا امروز ادامه دارد، مذهب تشیع به شدت در نیجریه رواج یافت و اکنون حدود 6 میلیون نفر در این کشور به این مذهب گرویده‌اند.
به گزارش پارسانیوز، محمد تاکید کرد: هم اکنون همه اعضای خانواده من شیعه هستند البته در اوایل ما نمی دانستیم که چگونه این مذهب را ترویج کنیم اما با بیان اینکه این مذهب ولایت حضرت علی (ع) را در بر دارد، مردم مشتاقانه می‌پذیرفتند.

وی به بیان نکات جالبی که بر سر راه ترویج مذهب تشیع برای او و همفکرانش پیش آمد پرداخت و ادامه داد: در عاشورای چند سال قبل، دسته عزاداری با لباس سیاه به راه انداختیم. خانم هفتاد ساله ای درباره علت این حرکت پرسید و ما ماجرای کربلا و نحوه شهادت امام حسین (ع)، فرزندان و یارانش را برایاو تعریف کردیم و این خانم در حین شنیدن سخنان ما از هوش رفت و پس از به هوش آمدن، بسیار گریست و منقلب شده بود.

محمد سعید افزود: نبود اطلاعات و فعالیت وهابی‌ها در مخالفت با ترویج تشیع و مخفی کردن خوبی های این مذهب در کشور ما باعث شده است تا شیعه بیش از این توسعه نیابد.
این شیعه مقیم کشور نیجریه با تاکید بر اهمیت حضور شرکت ها و دفاتر نهادهای ایران در این کشور، گفت: اگر استراتژی درستی پیش گرفته شود، ضمن آنکه سود خوبی نصیب ایرانی‌ها می‌شود، مردم نیجریه نیز متوجه می شوند که شیعیان ایران علاوه بر اخلاق نیکو، تخصص و تکنولوژی را نیز در اختیار دارند.