سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سزاوارترین مردم به کرم کسى است که کریمان بدو شناخته شوند . [نهج البلاغه]
 
 
 

خبرگزاری فارس: سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به توجه مردم ایران به اسامی و القاب بانوی دو عامل حضرت فاطمه (س) اعلام کرد: علاقه مردم ایران به حضرت فاطمه (س) ‌وصف ناشدنی است و هم اکنون نام فاطمه نزدیک به 4 میلیون بار در سایت این سازمان تکرار شده است.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان ثبت احوال کشور بررسی آمار نامگذاری ایرانیان در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور نشان می‌دهد اسامی و القاب حضرت فاطمه (س) بیشترین انتخاب نام ایرانیان برای فرزندان دختر خود بوده است.
بنابراین گزارش، نام فاطمه (س) در پایگاه‌ اطلاعات جمعیتی کشور نشان می‌دهد 3 میلیون و 936 هزار و 69 بار تا پایان اردیبهشت سال 89 تکرار شده است. در همین مدت نام زهرا نیز 2 میلیون و 648 هزار و 669 بار، ریحانه 145 هزار و 100 و محدثه 160 هزار و 439 بار تکرار شده است.
بر پایه این گزارش روابط عمومی سازمان ثبت احوال، به منظور بررسی تحولات اجتماعی کشور بریده زمانی جدیدی از میزان انتخاب این اسامی در کشور منتشر کرده است که دوره‌های زمانی 10 ساله را از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران شامل می‌شود.
همچنین، سازمان احوال با انتشار این بریده زمانی برای میزان نامگذاری در کشور تأکید کرد پذیرای پیشنهادات محققان و پژوهشگران در حوزه بررسی تحولات اجتماعی کشور است.
بنابراین گزارش روابط عمومی این سازمان پذیرای پیشنهادهای هموطنان در خصوص بررسی و رصد تحقیقات اجتماعی است.