سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانا نادان را می شناسد؛ چون قبلاً نادان بوده است؛ ولی نادان دانا را نمی شناسد؛ چون قبلاً دانا نبوده است . [امام علی علیه السلام]

ازدواج فاطمه زهرا وحضرت علی (ع) در ملکوت عرش


     
هنگام خواستگاری علی (ع) از دختر رسول خدا(ص) ،پدر بزرگوار عروس از داماد می پرسند: آیا برای عروسی چیزی پس انداز نموده ای ؟ یا رسول ا... پدر و مادرم به قربانت؛ شما از وضع من کاملا مطلعید. تمام ثروتم یک شمشیر ،یک زره و شتر است.


هنگام خواستگاری علی (ع) از دختر رسول خدا(ص)، پدر بزرگوار عروس از داماد می پرسند: آیا برای عروسی چیزی پس انداز نموده ای ؟ یا رسول ا... پدرمادرم به قربانت، شما از وضع من کاملا مطلعید تمام ثروتم یک شمشیر ،یک زره و شتر است. علی جان تو مرد جهادی بدون شمشیر نمتوانی بود و در راه خدا جهاد نتوانی کرد. شمشیر را لازم داری شتر نیز از ضروریات زندگی توست بوسیله آن باید آب کشی کنی. وضع اقتصاد خود و خانواده ات را تامین کنی وجهت اهل و عیالت کسب روزی کنی در مسافرت ها بار بردارت باشد تنها زره ات را می توانی در این راه بگذاری من هم بر تو سخت نمی گیرم به همین زره اکتفا می کنم .
رسول خدا به علی فرمود: برخیز زره را بفروش و بهایش را نزد من آر تا برای شما جهاز و اسباب خانه تهیه کنم ،علی(ع) زره را به عثمان فروخت و عثمان آن را خرید و دوباره به علی(ع)برگرداند.حضرت علی پول زره را به نبی اکرم(ص) تقدیم کرد. نبی اکرم ابابکر، سلمان، بلال، را احضار نمود و تعدادی از وجه فروش زره را به انها دادند.فرمودند: در برابرش اسباب ولوازم زندگی برای حضرت زهرا خریداری نمایئد ،ومقداری از آن را به اسماء داد تا عطر بوی خوش برای او بخرد وباقی مانده را نیز به اسماء سپرد. ابوبکر پولها را شمرد و گفت: 63درهم است و اسباب زیر را خریداری کرد.
1-یک پیراهن سفید
2- یک روسری بزرگ
3- یک حوله سیاه خیبری
4- یک تختخواب از پوست خرما
5- دو عدد تشک کتانی که یکی از پشم گوسفند و دیگری از لیف خرما
6- 4عدد بالش از پوست میش که پراز گیاه اذخر بود
7- یک حصیر هجری
8- یک آسیاب دستی
9- یک کاسه مشی
10- یک مشک چرمی مخصوص بردن آب
11-یک طشت لباسشویی
12- یک کاسه برای شیر
13-یک ظرف آبخوری
14-یک پرده پشمی
15- یک آفتابه
16- یک سبوی گل
17-دوکوزه سفالی
18-یک پوست برای فروش
19- یک عبا
وقتی جهاز را خدمت نبی اکرم(ص) آوردند حضرت اشکشان جاری شد وسرش را به آسمان بلند کرد وگفت :پروردگارا این عروسی را برای کسانی که اکثر ظرفهایشان گلی است مبارک گردان.
برگرفته از کتاب بانوی نمونه اسلام اثر: دکتر سید رضا پاک نژاد