سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستی ات، [در حدّ] شیدایی و دشمنی ات [مایه] هلاکت نباشد . دوستت را به اندازهْ دوست بدار و دشمنت رابه اندازهْ دشمن بدار . [امام علی علیه السلام]
 
احمدی‌مقدم به سخت‌ شدن ازدواج و جوانی جامعه نیز اشاره کرد و گفت: بسیاری از خودنمایی‌ها، عرضه برای ازدواج است. حال چرا ما این را تسهیل نکنیم و یک راه برای تسهیل این امر موسساتی است که هم در انتخاب و هم در امکانات کمک می‌کند.

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از ایلنا، فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه وقتی بحث ازدواج موقت را مطرح می‌کنیم، این موضوع در حد کفر عنوان می‌شود، گفت: ارتباط نامشروع آنقدر قبح ندارد که ازدواج موقت قبح دارد، هرچند از نگاه ما رابطه نامشروع دختر و پسر می‌تواند ضابطه‌مند شود.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه مراسم تودیع و معارفه فرمانده جدید دانشگاه علوم انضباطی در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایلنا درباره طرح موضوع تسهیل در ارتباط مشروع جنسی از سوی پلیس گفت:‌ ما برنامه‌ای نداریم اما آسیب را مطرح می‌کنیم. اما وقتی ما ازدواج موقت را مطرح می‌کنیم در حد کفر عنوان می‌شود به طوری که درجامعه ارتباط نامشروع آنقدر قبح ندارد که ازدواج موقت قبح دارد. در اذهان مردم ازدواج موقت وسیله‌ای برای زیاد‌ه‌خواهی افرادی است که ازدواج کرده‌اند در حالی که این‌گونه نیست و رابطه نامشروع دختر و پسر می‌تواند در چارچوب قانون و شرع ضابطه‌مند شود.

فرمانده ناجا به آثار این مسئله اشاره کرد و گفت: آثار حقوقی و اجتماعی‌اش را نیز اسلام مشخص کرده است اما امروز اگر زمینه برای ازدواج چه دائم و چه موقت فراهم کنیم چنان حمله‌ای می‌کنند که رابطه نامشروع ترجیح داده می‌شود.

احمدی‌مقدم به سخت‌ شدن ازدواج و جوانی جامعه نیز اشاره کرد و گفت: بسیاری از خودنمایی‌ها، عرضه برای ازدواج است. حال چرا ما این را تسهیل نکنیم و یک راه برای تسهیل این امر موسساتی است که هم در انتخاب و هم در امکانات کمک می‌کند.

فرمانده ناجا تصریح کرد: اسلام دگم نیست و باز است به طوری که می‌تواند ما را از بحران عبور دهد اما باید یک مقدار دیدگاهمان را باز کنیم.

فرمانده ناجا در رابطه با موضوع تجاوز به عنف گفت: ‌متاسفانه زن‌ها قربانی اصلی این جرایم هستند و کمتر در این جرایم شاهدیم که خانمی متاهل باشد و در این گروه‌ها و جرایم حضور داشته باشد. معمولا آقایان دراین جرایم تعدادشان بیشتر است و هم مجرد و هم متاهل هستند که این نیز پدیده‌ای بد است.

فرمانده ناجا در پاسخ به پرسش دیگر ایلنا مبنی بر اینکه آیا نیروی انتظامی با طرح این مباحث چیزی شبیه به خانه‌های عفاف را پیشنهاد می‌کند گفت: ما این پیشنهاد را نداریم و نیروی انتظامی هشدار می‌دهد که چه اتفاقاتی می‌افتد.

وی افزود: بر اساس این هشدارها دستگاه‌ها باید فکر و برنامه‌ریزی کنند که چگونه مشکلات را برطرف کنند. الان ما هشدار می‌دهیم و وقتی دستگاه‌ها وظایفشان را به خوبی انجام ندهند سرریز این موضوع در جامعه است که کار ما را زیاد می‌کند. همان‌طور که در دوره سهمیه‌بندی سوخت ما باید هشدار می‌دادیم و آماده می‌شدیم الان هم همین‌طور است.

فرمانده ناجا در رابطه با برخورد پلیس با جرایم جشن گفت: اقدام پلیس باید برخورد باشد و در حوزه امنیت اخلاقی و اجتماعی باید شاهد حداقل جرم علیه زنان باشیم. البته آموزش و آگاه‌سازی و هشدار به دستگاه‌ها را انجام می‌دهیم و از اینجا به بعد برخورد صورت می‌گیرد که این برخورد و همچنین مجازات‌های دستگاه قضایی نیز می‌تواند از تکرار این جرایم پیشگیری کند.

احمدی‌مقدم وجود سرباز در نیروی انتظامی را خلاف حرفه‌ای‌گرایی عنوان کرد و گفت: ‌نه اینکه سربازان توانایی ندارند، خیلی هم باهوش هستند اما این زمان می‌برد که بخواهند ماموری حرفه‌ای شوند.
به گفته فرمانده ناجا بخش عمده مشکل حرفه‌ای بودن پلیس مشکلات داخلی این نیرو است و بخش عمده آن آموزش نیروها است.

احمدی‌مقدم در رابطه با بحث پیشگیری از وقوع جرایم و ریشه‌یابی تخلفات گفت: در راهبردهای نیروی انتظامی پیشگیری اجتماعی را مقدم بر پیشگیری انتظامی می‌دانیم و باید تلاش شود تا رفتار مجرم اصلاح شود نه اینکه به شخصیت او صدمه بخورد از این رو اگر ماموری بدرفتاری هم کرد این راهبرد نیروی انتظامی نیست.