سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنچه از دنیا نزد تو آید بستان و از آنچه به تو پشت کند روى بگردان ، و اگر چنین نتوانى بارى جستن را از حد در نگذرانى . [نهج البلاغه]

همانگونه که در بخش اول مطرح گردید امنیت عمومی اولین نوع امنیت بود که با تحقق حکومت جهانی حضرت صاحب الامر ( عج ) این امنیت نیز محقق می گردد . اما در این پست به دو نمونه دیگر از امنیت اشاره کرده و آنها را با روایات ، منطبق می کنیم . امید آنکه طالبان حقیقی حق و حقیقت ( دوستان بهائی ) کمی پرده تعصب را کنار زده و با نظری به دور از تعصب  به حقیقت بنگرند که اگر علی محمد باب آن قائم موعود بوده است پس کجاست آن امنیتی که باید با وی می آمد . علی محمدی  که حتی نتوانست برای خود این امنیت را ایجاد کند .
ب : ) امنیت راه ها
پیامبر اکرم می فرماید حکومت مهدی (عج ) به گونه ای است که دو زن شبانه حرکت کرده مسافرت می کنند و از بی عدالتی و ستم هراسی ندارند . ( جامع الاصول ج 7 صفحه 286 )
امام صادق ( ع ) در پاسخ به سوالی فرمودند آیا دوست نداری که امام عدالت را در جهان بگستراند و امنیت را در راه ها برقرار کند و با حکم منصفانه با ستمدیده رفتار نماید . ( بحار الانوار ج 52 صفحه 144 )
ج : ) امنیت قضائی
یکی از اموری که پس از ظهور امام (عج) مطرح است مجازات افرادی است که جهان را سراسر نا امن کرده و میلیونها کشته و زخمی و معلول بر جای گذاشته اند .
امام صادق ( ع) می فرمایند . هنگامی که قائم آل محمد قیام می کند قیام کند هفده نفر را بیرون می آورد 5 نفر از قوم موسی هستند که به حق قضاوت می کنند و 7 نفر از اصحاب کهف ، یوشع وصی موسی ، مومن آل فرعون ، سلمان فارسی ، ابودجانه و مالک اشتر . ( اثبات الهدی جلد 3 صفحه 55 ) 

تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل