سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه خداوند متعال، بنده ای را دوست بدارد، نقطه ای سپید در قلبش پدید می آورد، گوش های قلبش را می گشاید و فرشته ای بر او می گمارد، تا بر راه راستْ استوارش دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

ائمه جمعه و حوزه های علمیه خوزستان: صانعی فاقد شرایط مرجعیت است

ائمه جمعه و حوزه های علمیه استان خوزستان با امضای نامه ای از تصمیم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره عدم صلاحیت صانعی برای تصدی مرجعیت حمایت کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی دفتر نمایندگی سیاستگذاری ائمه جمعه خوزستان، ائمه جمعه استان خوزستان و مدیران حوزه های علمیه خوزستان با امضای نامه ای حمایت خود را از تصمیم اخیر جامعه مدرسین حوزه علمیه در فقدان مرجعیت شیخ یوسف صانعی اعلام کردند.
در بخشی از این نامه آمده است: ائمه جمعه و حوزه های علمیه استان خوزستان برخود فرض دانستند تا حمایت قاطعانه خود را از اقدام متعهدانه و عالمانه حضرات آیات و استادان جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم در اعلام فقدان شرایط مرجعیت شیخ یوسف صانعی اعلام کنند.
در این نامه تصریح شده است: ائمه جمعه و حوزه های علمیه کهن و ریشه دار استان خوزستان ضمن تحسین این حرکت شایسته و به جا که در این مقطع حساس از تاریخ انقلاب اسلامی انجام شده است، آن را مطابق وظایف ذاتی جامعه مدرسین که همواره پرچمدار حفظ و حراست از شئون و جایگاه خطیر مرجعیت شیعه بوده اند می داند.
این نامه را حجج اسلام موسوی فرد از حوزه علمیه رامهرمز، فرامرزی حوزه علمیه اهواز، حیدری حوزه علمیه سوسنگرد، دریس حوزه علمیه شادگان، چنانی حوزه علمیه شوش، سبزی حوزه علمیه شوشتر، پنائیان حوزه علمیه ماهشهر، امینی حوزه علمیه مسجد سلیمان، شیرنژاد حوزه علمیه اهواز، کاظمی حوزه علمیه حمیدیه، نالکی حوزه علمیه اهواز، ابراهیمی حوزه علمیه هفتکل، هاشمی حوزه علمیه هویزه، نهیرات حوزه علمیه امیدیه و نجفوند حوزه علمیه اندیمشک به نمایندگی از ائمه جمعه و حوزه های علمیه خوزستان امضا کرده اند.