سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کوتاهى در کار را پشیمانى بار است و دور اندیشى را سلامت در کنار . [نهج البلاغه]

- نقش خواص در کنترل و در دامن زدن به فتنه اخیر چقدر بوده است؟

- متاسفانه کسانی که مدعی خط امام بوده‌اند، در مقابل تظاهرات شیطانی آشوب طلبان علیه اصل ولایت فقیه در روز عاشورا که اساس تفکر امام را به زیر سئوال می‌برد ساکت نشستند و حتی آن را محکوم نکردند و این مسئله‌ای نیست که بتوان منکر آن شده یا به آسانی از کنار آن گذشت. ما نباید فراموش کنیم که عدم استنکار از شعارهای انحرافی به مثابه تائید آن محسوب می‌شود. به تعبیر ائمه معصومین که می‌فرمایند: سکوت به معنای رضایت است، باید گفت که زمانی که اهانت به اصل ولایت فقیه صورت می‌گیرد و افراد سکوت می‌کنند در حقیقت این افراد این شعارهای انحرافی را تائید می‌کنند. سکوت کنندگان در مقابل شعار علیه اصل ولایت فقیه راه خود را از خط امام خمینی (ره) و سید الشهدا جدا کرده‌اند.

- واکنش‌های مردمی را به فتنه‌گران چگونه ارزیابی می‌کنید؟

- ملت ایران با راهپیمایی‌های حماسه‌آفرین خود دشمنان اسلام و انقلاب را نا امید کردند و با استنکار و اعتراض خود، راه حسینی و امام خمینی را تداوم بخشیدند و انقلاب را بیمه کردند و نشان دادند که پیرو واقعی امام شهیدکربلا هستند.

- شما در جوابیه خود به آقای هاشمی رفسنجانی، به نامه‌ای مبنی بر اینکه امام فرموده بود، هاشمی احتمالا اغفال شده اشاره کرده بودید، با توجه به اینکه نامه مذکور در صحیفه امام موجود نیست، استناد شما چیست؟

- بخشی از نامه‌ای که در پاسخ به اظهارات آقای هاشمی رفسنجانی در پاسخ‌نامه‌ام به آن اشاره کردم به سال 52 برمی‌گردد. در سال 52 حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان امام جمعه امروز رفسنجان نامه‌ای به امام نوشته و این سئوال را مطرح کرده است که آقای هاشمی رفسنجانی از ما می‌خواهد وجوهات شرعی را برای کمک به سازمان مجاهدین خلق در اختیارش قرار دهیم، که امام خمینی (ره) در پاسخ به این سئوال فرموده‌اند، جایز نیست و احتمالا آقای هاشمی در این قضیه اغفال شده است.

- چرا این نامه تاکنون منتشر نشده و شما چگونه از این نامه مطلع شدید؟

- در سفری که به رفسنجان داشتم این نامه را که در منزل آقای هاشمیان قاب شده بود و در دفتر کارش قرار داشت رؤیت کردم. آقای هاشمیان به احترام آقای هاشمی رفسنجانی این نامه را منتشر نکرده است.

- شنیده‌‌ایم که شما می‌خواهید، در خصوص نقد کتاب خاطرات آقای هاشمی رفسنجانی اقدام کنید، این خبر را را تائید می‌کنید؟

- بله، یکی از اهداف "بنیاد تاریخ‌پژوهی ایران معاصر " نقد نادرستی‌ها و خلاف‌گویی‌ها پیرامون تاریخ سیاسی معاصر و انقلاب اسلامی‌ می‌باشد لذا تصمیم دارم به زودی به نقد و بررسی کتاب‌ خاطرات آقای هاشمی رفسنجانی بپردازم. معتقدم که در کتاب خاطرات آقای هاشمی اشتباهات زیادی وجود دارد. امیدوارم این اشتباهات غیر عمدی و از روی خطا و سهو باشد.

منبع:رجانیوز


88/10/23::: 8:58 ع
نظر()