سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برادری با بدکاران، از بزرگ ترین حماقت هاست. [امام علی علیه السلام]

 


 

کمی از عالم ذر برای شما بگوئیم

اول. منظور از این عالم و این پیمان «عالم استعدادها» و «پیمان فطرت» است.به این معنی که هر گاه فرزندان آدم به صورت نطفه از صلب (پشت و کمر) پدران به رحم مادران که بیش از یک ذره نیستند، منتقل می شوند، خداوند استعداد و آمادگی فهم و شناخت ربوبیّت و توحید را به آنها می دهد؛ یعنی هم در نهاد و فطرتشان این سرّ الهی به صورت یک حس درون ذاتی به ودیعه گذارده می شود و هم در عقل و خردشان به صورت یک حقیقت خود آگاه.

خداوند در طول زندگی دنیایی آثار صنع و نشانه های یگانگی خود را به انسان نشان می دهد و آنان را بر این امر گواه می گیرد. گویا می فرماید: أَ لَسْتُ بِرَبِّکُمْ و انسانها با زبان حال پاسخ می­دهند: بَلی‏ شَهِدْنا.پس در اینجا پیمان تکوینی است و سخن گفتن مانند خبر دادن رنگ رخساره از وضعیت درونی شخص است.[1]ادامه مطلب...

  
  

1-برخورد ستارگان آسمان با یکدیگر

عن عیسى بن الحارث الکندی ، قال : لما قتل الحسین مکثنا سبعة أیام إذا صلینا فنظرنا إلى الشمس على أطراف الحیطان کأنها الملاحف المعصفرة ، ونظرنا إلى الکواکب یضرب بعضها بعضا .

تهذیب الکمال ، المزی ، ج 6 ، ص 432 – 433 و تاریخ الإسلام ، الذهبی ، ج 5 ، ص 15 و سیر أعلام النبلاء ، الذهبی ، ج 3 ، ص 312 و تاریخ مدینة دمشق ، ابن عساکر ، ج 14 ، ص 227 .

عیسى بن حارث کندى می گوید : هنگامی حسین بن على (علیه السلام) را شهید کردند ، تا هفت روز ، هر گاه که نماز عصر را می خواندیم می دیدیم آفتابی که بر دیوارهاى خانه ها می تابید به قدری قرمز بود که گویا چادر های سرخ است که بر آن کشیده اند ، و می دیدیم که برخی از ستارگان همدیگر را می زدند (با یکدیگر برخورد می کردند) .ادامه مطلب...

  
  

- نقش خواص در کنترل و در دامن زدن به فتنه اخیر چقدر بوده است؟

- متاسفانه کسانی که مدعی خط امام بوده‌اند، در مقابل تظاهرات شیطانی آشوب طلبان علیه اصل ولایت فقیه در روز عاشورا که اساس تفکر امام را به زیر سئوال می‌برد ساکت نشستند و حتی آن را محکوم نکردند و این مسئله‌ای نیست که بتوان منکر آن شده یا به آسانی از کنار آن گذشت. ما نباید فراموش کنیم که عدم استنکار از شعارهای انحرافی به مثابه تائید آن محسوب می‌شود. به تعبیر ائمه معصومین که می‌فرمایند: سکوت به معنای رضایت است، باید گفت که زمانی که اهانت به اصل ولایت فقیه صورت می‌گیرد و افراد سکوت می‌کنند در حقیقت این افراد این شعارهای انحرافی را تائید می‌کنند. سکوت کنندگان در مقابل شعار علیه اصل ولایت فقیه راه خود را از خط امام خمینی (ره) و سید الشهدا جدا کرده‌اند.

- واکنش‌های مردمی را به فتنه‌گران چگونه ارزیابی می‌کنید؟

- ملت ایران با راهپیمایی‌های حماسه‌آفرین خود دشمنان اسلام و انقلاب را نا امید کردند و با استنکار و اعتراض خود، راه حسینی و امام خمینی را تداوم بخشیدند و انقلاب را بیمه کردند و نشان دادند که پیرو واقعی امام شهیدکربلا هستند.

- شما در جوابیه خود به آقای هاشمی رفسنجانی، به نامه‌ای مبنی بر اینکه امام فرموده بود، هاشمی احتمالا اغفال شده اشاره کرده بودید، با توجه به اینکه نامه مذکور در صحیفه امام موجود نیست، استناد شما چیست؟

- بخشی از نامه‌ای که در پاسخ به اظهارات آقای هاشمی رفسنجانی در پاسخ‌نامه‌ام به آن اشاره کردم به سال 52 برمی‌گردد. در سال 52 حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان امام جمعه امروز رفسنجان نامه‌ای به امام نوشته و این سئوال را مطرح کرده است که آقای هاشمی رفسنجانی از ما می‌خواهد وجوهات شرعی را برای کمک به سازمان مجاهدین خلق در اختیارش قرار دهیم، که امام خمینی (ره) در پاسخ به این سئوال فرموده‌اند، جایز نیست و احتمالا آقای هاشمی در این قضیه اغفال شده است.

- چرا این نامه تاکنون منتشر نشده و شما چگونه از این نامه مطلع شدید؟

- در سفری که به رفسنجان داشتم این نامه را که در منزل آقای هاشمیان قاب شده بود و در دفتر کارش قرار داشت رؤیت کردم. آقای هاشمیان به احترام آقای هاشمی رفسنجانی این نامه را منتشر نکرده است.

- شنیده‌‌ایم که شما می‌خواهید، در خصوص نقد کتاب خاطرات آقای هاشمی رفسنجانی اقدام کنید، این خبر را را تائید می‌کنید؟

- بله، یکی از اهداف "بنیاد تاریخ‌پژوهی ایران معاصر " نقد نادرستی‌ها و خلاف‌گویی‌ها پیرامون تاریخ سیاسی معاصر و انقلاب اسلامی‌ می‌باشد لذا تصمیم دارم به زودی به نقد و بررسی کتاب‌ خاطرات آقای هاشمی رفسنجانی بپردازم. معتقدم که در کتاب خاطرات آقای هاشمی اشتباهات زیادی وجود دارد. امیدوارم این اشتباهات غیر عمدی و از روی خطا و سهو باشد.

منبع:رجانیوز


88/10/23::: 8:58 ع
نظر()
  
  
 


گفتگو باایه الله بدلا (ره)

 

* طریقه آشنایی آیت الله بروجردی با شهید نواب صفوی چگونه بود؟

*آیت الله بدلا: از جمله فعالیت‌های شهید نواب صفوی و فداییان اسلام مبارزه با کسروی و امثالهم که پرچم داران بازی ارتداد بودند بود که بالاخره هم کسوری توسط فداییان و به اصرار علما از جمله حضرت آیت الله سیدعبدالله شیرازی کشته شد. نقطه آشنایی آیت الله بروجردی و شهید نواب صفویه همین قتل کسروی بدست آنها بود که با نواب آشنا شدند و از آنها کمک و حمایت همه جانبه می‌کردند. حتی ایت الله بروجردی قاتل کسروی که شهید امامی بود را حمایت کردند و وساطت کردند تا از اعدام نجات پیدا کند و سرانجام او را بدون هیچ گونه محاکمه‌ای از زندان آزاد کردند. آیت الله بروجردی با اینگونه فعالیتها کاملا موافق بودندادامه مطلب...

  
  
توهین مطهری به رییس‌جمهور در یک برنامه رادیویی

حمید رسایی و علی مطهری نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در برنامه رادیو گفت‌وگو با یگدیگر سخن گفته و به مناظره رادیویی پیرامون حوادث روز عاشورا، بیانیه شماره 17 موسوی و نقش فرزندان هاشمی در شعله ورسازی این جریانات پرداختند.ادامه مطلب...

88/10/22::: 9:21 ع
نظر()
  
  
 زندگی امام سجاد علیه السلام بعد از عاشورا را می توان به دو بخش تقسیم کرد: اول) دوره حماسه ساز اسارت; دوم) دوره بعد از اسارت .

امام زین العابدین علیه السلام در دوره اول که دوره ای پرهیجان و عبرت انگیز بود، همانند قهرمانی بزرگ با گفتار و رفتارش حماسه آفرید و همچون یک انقلابی پرخروش، به دشمنان مقتدر خود، در برابر همه، پاسخ های دندان شکن و پرخاشگرانه داد . در کوفه در مقابل عبیدالله بن زیاد - آن وحشی خونخواری که از شمشیرش خون می ریخت و سرمست باده غرور بود - آنچنان سخن گفت که ابن زیاد دستور داد: او را بکشید! و اگر دفاع جانانه حضرت زینب علیها السلام نبود و اینکه باید اینها را به عنوان اسیر به شام می بردند، به احتمال زیاد مرتکب قتل امام سجادعلیه السلام نیز می شدند .

در بازار کوفه، همصدا و همزمان با عمه اش زینب و با خواهرش سکینه سخنرانی کرد و مردم را به هیجان آورد و حقایق را آشکار ساخت . در شام، چه در مجلس یزید و چه در مسجد، در برابر انبوه جمعیت جنایت های دستگاه حاکم و حقانیت اهل بیت علیهم السلام برای امامت و خلافت را روشن کرد و به مردم هشدار داد . ادامه مطلب...

88/10/21::: 7:49 ع
نظر()
  
  
چرامیگوییدهمه‌چیز از مناظره و بردن نام هاشمی شروع شد؟! کدام افراطی‌گری؟

حسین شریعتمداری در سرمقاله امروز کیهان با اشاره به برخی شبهات مطرح شده از سوی علی مطهری در برنامه پنج‌شنبه شب سیما که مشابه این شبهات از سوی افراد دیگر نیز به‌صورت مکرر بیان شده است، به این موارد پاسخ داد.

به گزارش رجانیوز، "سرآغاز همه حوادث پس از انتخابات، از مناظره احمدی‌نژاد و موسوی و نام بردن از هاشمی رفسنجانی در آن بود"، "هر دو طرف در جریان این حوادث اقدام به افراطی‌گری کردند"، "هر دو طرف خشونت به خرج دادند"، و "چه اشکالی دارد که کسانی برخی از نظرات ولی فقیه را قبول نداشته باشند اما طرفدار نظام و امام و اسلام باشند"، مهم‌ترین شبهاتی است که در این یادداشت به آن‌ها پاسخ داده شده است.ادامه مطلب...

  
  


شکنجه و آزار جنسی بازداشت شدگان دروغ محض بود

سرویس سیاسی-
کمیته ویژه مجلس در گزارشی که دیروز در صحن علنی قرائت شد قانون شکنی بعضی از کاندیداها و القای دروغ بزرگ تقلب در انتخابات ریاست جمهوری را زمینه ساز فاجعه کهریزک دانست.
این گزارش که به وسیله کاظم جلالی سخنگوی این کمیته قرائت شد در دو بخش چگونگی تشکیل کمیته ویژه و اقدامات انجام شده و نتایج این کمیته تهیه شده است.
ادامه مطلب...

88/10/21::: 1:14 ع
نظر()
  
  

ائمه جمعه و حوزه های علمیه خوزستان: صانعی فاقد شرایط مرجعیت است

ائمه جمعه و حوزه های علمیه استان خوزستان با امضای نامه ای از تصمیم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره عدم صلاحیت صانعی برای تصدی مرجعیت حمایت کردند.
ادامه مطلب...

  
  

ایابرنمایندگان مستعفی افزوده می شود؟

حمید رسایی میگوید:

روح الله حسینیان یکی از نمایندگان محترم مردم تهران، ری ، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه با ارسال متنی و بیان دلایلی از نمایندگی مجلس شورای اسلامی استعفا کرد . این خبر برای همه ما تعجب آور بود چون در حقیقت بدون برنامه ریزی قبلی و یا تصمیم جمعی اتخاذ شده بود . البته دلایلی که از سوی آقای حسینیان بیان شده ، هیچ یک تازه نبود و قبلا در باره هر یک از آنها بارها و بارها گله و شکایت از زبان ایشان یا دوستان دیگر و حتی در مواقعی نگارنده این سطور گفته و یا نوشته شده بود. اما همه اینها به یکباره برادری مثل حسینیان را با آن همه سابقه و پیشینه مقاومت و ایستادگی در برابر مشکلات و انحرافات به این نتیجه می رساند که تنها راه حل را در فریادی از جنس دیگر ببیند ،‌ از جنس امر به معروف و نهی از منکر .ادامه مطلب...

  
  
   1   2      >